Blogu’ lu’ Prăjiturel
să prăjiturim împreună

Alegerile mai sunt libere?

Privind afisele care au impanzit Bucurestiul, mai ceva decat cainii comunitari acum cativa ani ma intrebam: dar daca eu vreau sa votez o persoana care e in alt colegiu, ce fac?

Am inteles: uninominale, impartire, distribuire. Dar daca cei pe care pot sa ii votez nu vreau sa ii votez? Si daca totusi vreau sa votez pe cineva?

De ce mi s-a dat libertatea ingradita de a vota?

Nu vreau sa intru intr-o dezbatere despre a vota sau nu. Parerile fiecaruia sunt impartite si pana la urma fiecare stie ce are de facut.

Eu chiar ma confrunt cu aceasta problema. Vreau sa votez pe cineva. Am o persoana care mi-a captat interesul si increderea. Dar nu pot sa o votez pentru ca tine de alt colegiu.

Pana la urma ce se intampla? Votantii din colegii o sa fie “vinovati” de cei care ajung unde trebuie?

In plus am mai auzit un lucru. Chestia cu votul in alb, daca nu am incredere in nimeni pot sa las votul alb, se centralizeaza separat si se inregistreaza ca neincrederea mea in partide si membrii de partid. Si cine imi garanteaza ca peste votul meu alb nu se pune o stampila?

Dilemele votului: a fi sau a nu fi?!

6 Responses to “Alegerile mai sunt libere?”

  1. Poti sa rogi prietenii din colegiul respectiv sa voteze cu persoana in care ai incredere si poti sa le oferi argumente pentru alegerea ta. Alte solutii, nu vad la toata treaba asta

  2. involuntar cred ca deschizi aici polemica despre a vota sau nu… pana la urma nu am inteles. votezi?

  3. am o mare rugaminte la tine, eu am trecut pe .com cu blogul asa ca la blogroll schimba la adresa veche si pune http://www.anatomiagandului.com , ms mult de tot, eu am adaptat linkurile pe situ nou

  4. in niciun caz sa nu votezi in alb! votul in alb o sa duca la manarii mult mai mari decat pana acum. mai bine nu te duci deloc, sau stampilezi aiurea buletinul. dar cel mai bine ar fi sa votezi cum crezi.

  5. Votez sau nu votez? Nu mai bine ma intreb ce or face in etapa ce urmeaza de CL Steaua si CFR sau ce tactici de joc si ce jucatori vor folosi antrenorii?
    Serios vorbind, nu se putea face o magarie mai mare decat acest vot uninominal. Exemplu: Partidul “Y” nominalizeaza pentru senat pe X-ulescu, acesta este pe primul loc in preferintele alegatorilor dar nu face procentajul de 50%+1 asa ca trebuie sa intre in turul 2…Si acum partea tare……Daca partidul “Y” nu obtine un procentaj de n% pe tara acest X-ulescu desi are votul de incredere al alegatorului nu este lasat sa candideze in urmatorul tur.
    Praf in ochi este acest VOT uninominal. Pana la urma in Parlamentl si in Senat vom regasi aceleasi partide: PSD, PNL, PD, UDMR si…cam atat.
    Concluzia….NU VOTEZ!!!!!!!!

  6. Ideea de baza pe care nu ai inteles-o este ca libertatea ta nu este ingradita propriu-zis, ci mai degraba ‘dirijata’.. Treaba cu colegiile este ca fiecare deputat/senator ar trebui sa voteze (in camera pentru care a fost ales – Cam Dep/Senat ) in numele colegiului care l-a votat – in principiu – pentru a reprezenta interesele alegatorilor sai. Problema nu se mai pune ca ei sa reprezinte cat mai bine interesele tarii in ansamblu – ci doar pe a celor care ii compun colegiul (gen senatorii din Vrancea sa sustina o lege ce ar incuraja consumul de vin, desi poate ar fi in interesul intregii tari, dar ar stimula economia colegiilor lor).. Astfel ca tu daca votezi pe cineva din alt colegiu – el teoretic oricum nu ar fi preocupat sa urmareasca interesele tale, iar a dori sa votezi un candidat din alt colegiu ar echivala practic cu a-l dori sa fi putut sa-l votezi pe Obama, desi stiai ca nu iti va reprezenta in mod DIRECT interesele tale, dar pur si simplu l-ai fi preferat pentru altii 🙂 (comparatia a fost evident dusa in extrema)


Leave a Reply

